Program Vânzări
Luni-Vineri: 9:00 - 19:00
Sâmbătă: 9:00 - 14:00
Program Service
Luni-Vineri: 7:00 - 20:00
Sâmbătă: 9:00 - 13:00
Harta Avia Motors

Istorie Škoda

Numele Škoda inseamna peste 100 de ani de istorie si traditie. Descoperiti-i in paginile noastre.

1895 - De la bicicleta la motocicleta.

În saptamâna dinaintea Craciunului anului 1895, mecanicul Vaclav Laurin si librarul Vaclav Klement din Mlada Boleslav (Cehia) au început productia de biciclete. Acestea erau numite “Slavia”, în spiritul atmosferei cu tenta nationala de la sfârsitul secolului XIX. Câtiva ani mai târziu, în 1899, firma Laurin & Klement a început sa produca motociclete.

1905 – Primele automobile

Dupa primele încercari de la sfârsitul secolului al XIX-lea si începutul secolului al XX-lea, în anul 1905, a început productia de automobile. Primul, Voiturette A. a devenit un mare succes comercial si simbolul automobilului clasic de productie ceha. Acesta asigura uzinelor Laurin & Klement o pozitie stabila pe piata internationala în plina dezvoltare a autovehiculelor.

1907 – Societate pe actiuni

Productia s-a extins constant , asa încât fondatorii au initiat în 1907 transformarea firmei într-o societate pe actiuni. In aceasta perioada firma a capatat recunoastere internationala. Fabricile Laurin & Klement s-au extins si dupa 1914 a luat parte la productia de razboi.

 

1925 – Fuziunea cu Škoda

În anii ’20 a avut loc fuziunea cu un partener industrial puternic pentru a se putea realiza afirmarea pe piata si pentru a putea moderniza productia, care atunci cuprindea numeroase tipuri de automobile si autovehicule utilitare, autobuse, motoare de avion si masini agricole. În 1925 intreprinderea a fuzionat cu Uzinele Škoda din Pilsen, ceea ce a avut ca urmare sfârsitul marcii Laurin & Klement.

1930 – Dupa criza economica mondiala

În anul 1930 fabricile de automobile s-au separat de concernul Škoda, formanduse Societatea pe Actiuni pentru Industria Automobilului - ASAP. Dupa încheierea crizei economice mondiale, intreprinderea a reusit sa patrunda din nou pe piata si sa se impuna cu modelul Popular.

1939-1945 – Uzinele Herman Göring

Societatea pe Actiuni pentru Industria Automobilului Škoda (ASAP) a devenit parte componenta a Uzinelor germane Herman-Göring si a trebuit sa se orienteze în totalitate în directia productiei de razboi. Alaturi de productia de piese de armament, în Mlada Boleslav se montau în timpul celui de al doilea razboi mondial mai ales diferite tipuri de autovehicule utilitare si tractoare.

1945-1998 – Dupa nationalizare

În 1946 intreprinderea Škoda a fost nationalizata si s-a trecut strict la productia de automobile. În ciuda nationalizarii, intreprinderea a reusit sa produca in continuare modele de calitate (ca de exemplu Spartak, Octavia si Felicia)Totusi la sfârsitul anilor ’60 aceste modele nu au mai putut tine pasul cu dezvoltarea tehnica extrem de rapida din Occident.

1991- Fuziunea cu VW

Dupa schimbarea politica din anul 1989 Škoda a inceput cautarea unui partener strain puternic in incercarea de a se impune din nou pe plan international. În decembrie 1990 guvernul ceh s-a hotarât pentru Volkswagen si la 16 aprilie 1991 noua societate comercial Škoda si-a reluat activitatea ca Škoda automobilova a.s. În 1994 a fost înlocuita seria de modele de pâna atunci cu Škoda Felicia care, din punctul de vedere al calitatii si designului, corespundea etaloanelor internationale. Acest model s-a produs în 1.400.000 de exemplare.

1996 – Un nou nivel de tehnologie

La sfârsitul lunii aprilie a anului 1996 s-a putut sarbatori realizarea autovehiculului Škoda cu numarul 1.000.000 de la începutul existentei sale ca societate comerciala cu o vechime de 5 ani. Totodata a avut loc introducerea unei a doua linii de modele de clasa medie(Škoda Octavia) si construirea unei hale de montaj, construita dupa cele mai moderne principii - o unitate de productie modulara.

În 1998 Škoda produce pentru prima data 400.000 de automobile / an.

Aceste automobile se exporta în 70 de tari din întreaga lume. La aceasta cifra impresionanta a contribuit modelul de succes Octavia, care în 1998 an a fost completat cu versiunea Combi.

1999 – Škoda Fabia: o noua clasa

O data cu lansarea modelului Fabia, care se produce pe o platforma complet noua, Škoda porneste la drum si în categoria automobilelor de clasa mica, stabilind noi etaloane. Ceea ce se reflecta în acordarea premiului I, cu aur, din partea revistei Auto Bild din Austria, si în numeroase alte distinctii. In 2004 Fabia este reimprospatata cu un design nou si elegant.

2002 – Modelul Superb

Superb reprezinta marca Škoda în clasa superioara a automobilelor. Designul elegant, detaliile bine gândite, materiale de înalta calitate si o oferta unica în privinta spatiului interior sunt marturii pentru constiinta calitatii la Škoda. Cu cele trei modele Fabia, Octavia si Superb, Škoda se numara astazi printre cei mai renumiti producatori de automobile si pune totodata accentul pe tehnica cea mai moderna, asa cum a facut-o de la începutul activitatii sale de productie, în urma cu peste 100 de ani.

2004 – Noua Octavia

Noua Octavia se remarca printr-un design proaspat si mult mai dinamic, spatiu interior extrem de generos si tehnologia de ultima ora. Deja masina a fost distinsa cu numeroase premii internationale printre care prestigiosul "Volan de aur" in clasa sa, decernat de revista germana "Bild am sontag".

2005 - Škoda Octavia Combi si Combi 4x4

O interpretare moderna a conceptului Combi este o combinatie perfecta între confort, performanta si control excelente în toate conditiile, pe sosea sau off-road.

2005 - Škoda Octavia RS

Noua Škoda Octavia RS se remarca datorita laturii sale sportive – 200 CP si viteza maxima 240 km/h sunt doar cateva dintre caracteristicile tehnice ale celui mai rapid model de serie Škoda.

2006 - Škoda Roomster - a patra familie de modele

Škoda Roomster este a patra familie de modele, Škoda pasind astfel catre un nou segment de piata. Prin inovativul sistem de scaune individuale spate Varioflex, Škoda Roomster redefineste conceptul de spatiu. Designul se distinge prin compartimentarea habitaclului in doua segmente: „Driving Room” si „Living Room”.

2007 - Noua Škoda Fabia

Bestseller-ul Škoda paseste intr-o noua generatie. Presa si publicul remarca spatiul generos, designul modern si caracteristicile tehnice de care dispune noul model.

2007 - Linia Offroad Scout

Škoda Octavia Scout cu tractiune 4x4 si Škoda Roomster Scout se bucura de apreciere din partea publicului.

2007 - Škoda Praktik

O utilitara ce dispune de o capacitate de transport sporita si confortul unui autoturism. Punctul forte il constituie raportul pret/calitate – o importanta deosebita s-a acordat acestei caracteristici in cazul tuturor modelelor Škoda. Škoda Praktik, model ce a fost construit pe platforma Roomster, se incadreaza perfect in tiparul Škoda.

2008 - Noua Škoda Superb

Design clar si elegant, o oferta generoasa de spatiu interior, detalii atent gândite, motoare capabile de înalta performanta, materiale de mare calitate si prelucrare de categorie superioara. Caracteristici care toate împreuna se potrivesc de minune modelului Superb, top-modelul de la Škoda.

2009 - Škoda Yeti

Caracterizat prin simbioza dintre un design unic, siguranta, functionalitate si confort, primul model SUV de la Škoda este pregatit sa-ti accepte provocarile si sa-ti depaseasca toate asteptarile.